Rozmaringos húsgombócok tejszínes mártással, párolt zöldségekkel

Rozmaringos húsgombócok tejszínes mártással, párolt zöldségekkel körítve

 

Nagyon feledékeny vagyok, ami sokszor okoz kellemetlen pillanatokat számomra, na meg persze a környezetemnek is. Múltkorában olvastam a csodálatos Facebookon egy cikket, miszerint a rozmaring "ellenszere" a feledékenységnek. Na nekem sem kellett több, egyből eszembe is ötlött, hogy akkor főzni kell ezzel a rozmaringgal, hátha visszatesz 1-2 feledékeny agysejtet, a felidéző részlegbe.
Jelentem a memóriám nem lett jobb, viszont irtó finom lett a végeredmény. :-)

 

Hozzávalók:


- 0,5 kg darált hús
- 1 nagy ág friss rozmaring, só, bors, petrezselyem, fokhagyma granulátum és 3-4 gerezd friss, mustár, barbecue szósz (2-2 tk.)
- 2,5 dl tejszín v. tej (lehet növényi is)
- 2 ek. liszt (én kókuszlisztet használtam)
- 2-3 ek. reszelt parmezán
- 1 fej brokkoli, 1 fej hagyma, 6-7 db apró burgonya, 1 kaliforniai paprika, fél fej kelkáposzta /nekem ezek a friss zöldségek voltak itthon, lehet mást is felhasználni/
- kacsazsír (v. egyéb zsiradék)

Elkészítés:

 

A darált húst befűszerezem: apróra vágott rozmaring, só, bors, petrezselyem, 2tk. mustár, 2tk. barbecue szósz, fokhagyma granulátum. Alaposan összekeverem, kis golyókat formázok belőle és serpenyőbe teszem. Kacsazsíron mindkét oldalát megpirítom, fedő alatt párolom közben. Ha már jó a hús alá öntöm a tejszínt v. tejet és főzöm benne alacsony hőfokon 10-15 percig a golyókat. Majd kiveszem belőle a gombócokat és a mártást liszttel sűrítem.

Köret: A zöldségeket apróra vágom és kacsazsíron elkezdem párolni. Pár perc után fedővel lefedem és párolom alacsony hőfokon. Fűszereztem sóval és borssal. Ha megpuhultak a zöldségek akkor kész. Lehet még kicsit pirítani őket, aki szeretné.
Tálalásnál szórhatunk rá, parmezánt.

Jó étvágyat, kellemes főzőcskézést kívánok! :)