A húsgolyó 50 árnyalata

A húsgolyó 50 árnyalata

 

Nagyon szeretek darálthúsból pici húsgolyókat gyártani. Főleg az édesburgonya valamely variációjához szokott lenni feltét az én konyhámban, de bármilyen főzelékhez is tökéletes. Azonban pont ez az az étel, ahol teljes homály számomra, hogy miből mennyit rakok bele, így sose lesz ugyan olyan. Minden alkalommal más fűszereket keverek bele, más-más arányokban. Ebben a posztban leírok pár variációt, az általam kedvelt fűszereket és bátran kombináljatok, vagy keressetek a kombináláshoz engem.

Húsgolyók

Alap hozzávalók:

- 50dkg darálthús
- 1db közepes méretű répa reszelve
- dijoni mustár (kb. 2-3 teáskanál)
- barbecue szósz (kb. 2-3 evőkanál)
- Erős Pista ( ízlés szerint, én kb. 2-3 teáskanállal szoktam)
- só, bors

Elkészítés:

Jól összekeverem az alapanyagokat, kis diónyi golyókat formázok belőle (de lehetnek nagyobbak is, ki hogy szereti). Tepsibe szoktam helyezni őket és kb. 25p-ig sütöm 200 fokon. Lehet variálni, hogy baconbe tekerjük, vagy kis sajtot dugunk el a közepükbe. Kreativitás kérdése az egész. :)

És az én kedvenc fűszereim amik bele szoktak kerülni különböző kombinációkban:
Szárított gyömbérpor, curry, curcuma, őrölt kömény, oregano, bazsalikom, fokhagyma krém, bifteki fűszer (görög), apróra vágott hagyma, esetenként ketchup.
(Ha eszembe jut még más is, akkor majd frissítem a bejegyzést)

Sikeres kísérletezést kívánok Nektek és Jó étvágyat! :)

 

Bármilyen kérdésre szívesen válaszolok, valamint örülök, ha megosztjátok velem a saját végeredményeteket, egyéni újításaitokat. Keressetek bátran, ha nem vagytok biztosak a fűszerek használatában.