Spenótos, csirkés canneloni

Spenótos, csirkés canneloni

 

Imádom a spenótot, így szeretek vele főzni is. Múltkor pattant kis a fejemből, amikor megvettem ezeket a szimpatikus kinézetű kis tészta alagutakat, hogy jó lenne spenóttal megspékelni. Persze a zöldségesnél se híre, se hamva nem volt a spenótnak, így egyedült a Spar-ban találtam előre csomagoltat arany áron. De a lényeg a spenót volt. :)

 

Hozzávalók:

- kb. 30-40dkg nagyon apróra vágott csirkemell
8-10 szelet csíkokra vágott fekete erdei sonka (elhagyható, ha valaki nem szeretné beletenni)
- 30 dkg spenót (friss, leveles)
- 500g krémsajt
- canneloni tészta (attól függ hány db, hogy mekkora tepsibe/jénaiba lesz rakva), én kb. 15db-ot töltöttem.

- sok gerezd fokhagyma (ha valaki nem szereti annyira a fokhagymát mint én, lehet kevesebbet is tenni bele)
- 250ml tejszín
- carbonara spagetti alap
- só, bors, kis szója szósz
- kacsazsír (vagy bármilyen más zsír, esetleg vaj)
- reszelt sajt

Elkészítés:

Apróra vágjuk a csirke mellett. Elkezdjük pirítani a zsiradékon, öntünk alá egy kis szója szószt, amitől szép színt kap, meg fajtától függően sósságot is. Úgyhogy vigyázzatok a sózással. Közben borsozzuk is kicsit. :) Ha már szépen pirul akkor hozzáadjuk a sonkát is, hogy együtt piruljanak tökéletesre. Ha a hús kész, hozzáadjuk az apróra vágott fokhagymát majd pedig a megmosott spenótleveleket. Ha ez is összepirult, akkor pedig a tűzről levéve hozzá keverjük a krémsajtot. A masszát amit kaptunk, beletöltögetjük a canneloni tésztákba. Kizsírozott jénaiba sorakoztatjuk őket. Ha kész, akkor én nyakon öntöttem egy carbonara szósszal, majd lefedve alufóliával 35p-ig sütöttem 180fokon. Amikor megfőtt a tészta, levettem a fóliát és jól megszórtam sajttal. Visszatettem a sütőbe egy szép pirulásra. Kb. 5-10p

Ne féljetek variálni! Aki laktóz érzékeny, az tegyen bele laktózmentes cuccokat, vagy lehet kapni növényi eredetűeket is. Gluténmentessé is lehet tenni, a megfelelő tészta választásával.

Egyelőre fotóim nincsenek a folyamatról. Ha lesz rá igény, akkor szívesen lefotózgatom majd az elkészítési folyamatot és feltöltöm.

 Ötleteket, ti hogy csináltátok másképp nagyon szívesen fogadok!

Jó főzőcskézést, finom falatokat kívánok! :)